Anmeld skade
Anmeld din skade nemt og hurtigt i Mit Topdanmark
- Vi begynder behandlingen af din skade inden for to hverdage
- Du kan følge din skade, så snart vi begynder at behandle den

Anmeld din skade nemt og hurtigt i Mit Topdanmark
Du udfylder din anmeldelse i Mit Topdanmark og vedhæfter den relevante dokumentation. Hvis du er i tvivl om, om du er dækket, så anmeld alligevel.
Vi begynder at behandle din skade inden for to hverdage og kontakter dig, hvis vi har spørgsmål. Imens kan du følge skaden i Mit Topdanmark.
Vi sender dig en e-mail med svar på din anmeldelse. Hvis vi dækker skaden, kan du læse i e-mailen, hvordan du får din erstatning udbetalt.
Du anmelder nemt og hurtigt din skade i Mit Topdanmark. Du kan anmelde alt fra indbrud og tyveri til uheld i trafikken, vejrskader mv.
Du anmelder ved at udfylde en skadeanmeldelse. Når du anmelder, kan du uploade relevant dokumentation som fx kvitteringer, regninger eller kopi af politirapporter.
Når vi har modtaget din anmeldelse, sender vi en kvittering til din e-mail. Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til din anmeldelse. Så snart vi begynder behandlingen af din skade, kan du følge skaden i Mit Topdanmark. Her har du også mulighed for at uploade yderligere dokumentation.
Anmeld skade (privat)
Anmeld skade (erhverv)
Har du brug for akut hjælp til et nødstilfælde i forbindelse med skade på dit hus, indbo eller bil, kan du ringe døgnet rundt på: 70 11 33 11
I Mit Topdanmark kan du løbende se, hvor langt vi er med din skade. Du kan også sende manglende oplysninger til os – fx billeder fra en stormskade, et indbrud, låsebevis til en stjålet cykel, navn og nummer på et vidne.
På de fleste af dine forsikringer har du en selvrisiko, som er det beløb, du selv skal betale, når du får en skade. Du behøver ikke kende din selvrisiko, når du anmelder en skade. Vi indhenter automatisk dine oplysninger, uden at du skal gøre noget.
Hvis du har en selvrisiko på den forsikring, der dækker din skade, trækker vi selvrisikoen fra din erstatning. Du betaler altid kun én selvrisiko – også selv om din skade involverer flere forsikringer.
Du har tre år til at anmelde din skade, men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.
Hvis din bagage er mistet, forsinket eller ødelagt, skal du anmelde skaden til os hurtigst muligt.
Anmeld din skade i Mit Topdanmark
Har du brug for akut hjælp til et nødstilfælde, kan du ringe til os på : 70 11 33 11.
Ringer du uden for vores åbningstid, har du mulighed for at blive stillet om til vores akuttelefon.
Hvis du har brug for akut hjælp, mens du er i udlandet, skal du ringe til Rejsehjælp på 44 74 50 00. Vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt.
Begræns skadens omfang og gør, hvad du kan for, at skaden ikke udvikler sig yderligere og, at ingen kommer til skade.
Log ind i Mit Topdanmark og anmeld skaden
Vi vurderer, om vi skal have en taksator ud og se på skaden – du må ikke igangsætte reparation af skaden, før vi har taget stilling til om der skal en taksator på sagen.
I nogle tilfælde vil vi sende en håndværker ud for at undersøge skaden. Du kan frit vælge, om du vil lade denne håndværker udbedre skaden for dig, eller om du selv ønsker at finde en håndværker. Der kan være situationer, hvor vi ikke dækker udgiften til undersøgelse af skader.
Under hele forløbet kan du følge status på skaden i Mit Topdanmark. Vi orienterer dig, når der sker nyt i sagen, eller hvis der er brug for, at du gør noget. I Mit Topdanmark kan du også se oplysninger om fx selvrisiko, afskrivninger og vilkår.
Hvis du har tilvalgt vejhjælp, kan du nemt og hurtigt få hjælp. Den nemmeste og hurtigste måde at få vejhjælp i Danmark på er ved at gå ind på topdanmark.dk/bestil-vejhjaelp.
Når du har bestilt vejhjælp, får du en SMS med et link, så du kan følge vejhjælpsbilen, til den er fremme hos dig.
Send en SMS med teksten top vejhjælp til 1204. Så får du numre og link retur og har dem lige ved hånden, hvis du får brug for dem.
Du kan også downloade og printe et kort, hvis du foretrækker at have vejhjælpens telefonnummer i en fysisk udgave – fx opbevaret i bilen.
Bliver du ramt af en vejrskade, skal du forsøge at begrænse skaden så godt, du kan, og sikre, at ingen kan komme til skade. Sørg også for at tage billeder af skader og ødelagte ting – og lad være med at smide noget ud.
Her kan du læse mere om, hvad du skal være opmærksom på ved forskellige vejrskader:
Hvis du har spørgsmål til anmeldelser og skader, er du meget velkommen til at kontakte vores skadeafdeling på 70 11 33 11.
Har du brug for akut hjælp til et nødstilfælde i forbindelse med skade på dit hus, indbo eller bil, kan du ringe døgnet rundt på: 70 11 33 11.
Hvis du har brug for akut hjælp, mens du er i udlandet, skal du ringe til Rejsehjælp på +45 44 74 50 00. Vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt.