Klagemuligheder

Hos Topdanmark vægter vi kundeservice meget højt. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller sagsbehandling, du har fået hos os - eller hjælpe dig igen, hvis du har brug for yderligere assistance. 

Hvis du har brug for hjælp eller rådgivning, kan du kontakte vores kundeserviceafdeling her.

Kontakt først den rette afdeling

Hvis du som kunde ikke er enig i vores afgørelse eller behandling af din forsikringssag, skal du først kontakte den afdeling, som har behandlet din sag. På den måde kan vi hurtigere og nemmere hjælpe og forsøge at finde frem til en løsning. 

Du kan kontakte afdelingen på to måder:

  • Ved at logge ind på Mit Topdanmark og skrive en besked. Så kontakter den rette rådgiver dig hurtigst muligt. 
  • Eller - hvis du ikke kan logge ind på Mit Topdanmark - kontakte den rette afdeling direkte. Du kan få hjælp til at finde den rette afdeling – fx via vores chatbot her.

Er du uenig i vores afgørelse af din sag?

Hvis du, efter din henvendelse til den afdeling, der behandler din sag, stadig ikke er enig i vores afgørelse, har du mulighed for at klage. Hvis du ønsker at indgive en klage, skal du sende en mail eller et brev til vores kundeklageafdeling.

Her kan vi behandle din klage hurtigere, hvis du oplyser følgende:

  • Hvad du er utilfreds med?
  • Hvorfor du er utilfreds?
  • Hvad du foreslår, at vi gør?

Det en også en god idé at vedhæfte:
Skriftligt materiale, der kan støtte din sag

Og husk, at skrive dine kontaktoplysninger tydeligt:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer

Du kan kontakte os via Mit Topdanmark.
Du kan også sende klagen som mail til: kundeklager@topdanmark.dk.
eller som post til:
Topdanmark
Att.: Kundeklager
Borupvang 4
2750 Ballerup

Så snart vi har modtaget din klage, undersøger vi sagen og sender dig en anerkendelse af klagen inden for 3 arbejdsdage. Medmindre din sag er meget kompliceret, kan du forvente, at vi svarer dig hurtigt.
Nogle gange har vi behov for at indhente kommentarer fra andre afdelinger i selskabet, og så kan der godt gå et stykke tid, før vi konkluderer og svarer dig. Hvis vi undervejs får brug for flere oplysninger fra dig, kontakter vi dig.

Når vores kundeklageafdeling har færdigbehandlet din klage, får du et brev eller en e-mail fra os med den konklusion, vi er nået frem til. Skulle du derefter stadig være uenig, kan du henvende dig til Ankenævnet for Forsikring.

Her finder du Ankenævnet for Forsikring

Hvis du er forbruger med bopæl i Danmark eller i et andet EU-land og har købt og betalt en forsikring online hos os, kan du også anvende EU-Kommissionens online klageportal.

Klage kan indgives her

Du skal huske at oplyse vores e-mailadresse kundeklager@topdanmark.dk, hvis du bruger denne mulighed. Du skal være opmærksom på, at portalens eneste opgave er at sende klagen videre til det relevante nationale klagenævn.