Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Anmeld din skade i Mit Topdanmark

Hvis du logger ind, kender vi dig på forhånd, og så kommer du endnu hurtigere gennem anmeldelsen.

  • Chat med os undervejs
  • Du får en kvittering på, at du har anmeldt
  • Vi begynder behandlingen med det samme

 

Log ind og anmeld

Anmeld uden NemID

Se videoen og lad Kristina guide dig igennem din anmeldelse.

Sundhedsforsikring: Brug for behandling?

Hvis du har en sundhedsforsikring og har brug for hjælp fra fx en fysioterapeut, psykolog, eller hvis du mærker symptomer på stress.

Anmeld online 

Lønsikring: Er du ledig?

Første gang du anmelder

Når du skal bruge din lønsikring for første gang, skal du give os besked.

Anmeld ledighed

Anmod om fortsat udbetaling hver måned

Når du har anmeldt første gang, skal du måned for måned give os besked, hvis du fortsat er arbejdsløs. Når du har modtaget din første udbetaling, skal du for hver yderligere 30 dage give os besked om, at du stadig er arbejdsløs.

Anmeld fortsat ledighed

 

Top-5 spørgsmål om anmeldelse af skader

I Mit Topdanmark kan du anmelde alt fra indbrud og tyveri til uheld i trafikken, vejrskader mv.  – går du i stå, hjælper vi på chatten alle hverdage kl. 8-20. Det går mindst lige så hurtigt, som hvis du ringer – og du får besked, hver gang der er nyt.

Anmeld i Mit Topdanmark

 

Har du akut brug for hjælp?

Har du brug for akut hjælp til et nødstilfælde, kan du ringe døgnet rundt på 70 11 33 11

Hvis du har brug for akut hjælp, mens du er i udlandet, skal du ringe til Rejsehjælp på +45 44 74 50 00. Vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt!

Ring altid til Rejsehjælp, før du går til læge. Husk at gemme regninger, kvitteringer og anden form for dokumentation for alt, du ønsker at få erstattet.

Få Rejsehjælps nummer sendt til din mobil

Send en SMS til 1204 med teksten top rejse (koster alm. SMS-takst). Så får du straks en SMS tilbage med nummeret til Rejsehjælp. Du får også et link, så du kan gemme nummeret i dine kontakter.

Når du har vejhjælp hos os, er telefonnumrene til Tophjælp det eneste, du behøver at huske på farten:

Få Tophjælps telefonnumre sendt til din mobil

Skriv top tophjælp og send det i en SMS til 1204. Så sender vi Tophjælps telefonnummer til din mobil - så er de altid lige ved hånden, når du får brug for dem – det koster kun alm. SMS-takst.

Få Tophjælps telefonnumre på print selv-kort

Du kan også hente et print selv-kort, hvis du foretrækker at have Tophjælps telefonnummer i en fysisk udgave – fx opbevaret i bilen. 

Læs mere om vejhjælp

 

For at få erstatning skal du kunne dokumentere eller sandsynliggøre, at du har haft de beskadigede eller stjålne ting. Du skal også kunne dokumentere, hvornår tingene er købt og til hvilken pris. 

Hvad kræver I af dokumentation?

Dokumentationen kan være kvitteringer, regninger, købekontrakter eller vurderinger fra guldsmed eller lignende. Er tingene købt privat, skal du huske en dateret overdragelseserklæring, hvor det fremgår, hvad der er købt og til hvilken pris. Overdragelseserklæringen skal indeholde navn og adresse på både køber og sælger.

Sådan får du styr på dine værdier

Politianmeldelse?

Ved hærværk, tyveri, røveri, overfald eller forsøg på dette skal du sende os en kopi af politianmeldelsen. Når du anmelder tyveri, skal du sandsynliggøre, at der er tale om tyveri, da forsikringen ikke dækker glemte, forlagte eller mistede ting.

Særligt for cykler og bagage

Vi dækker kun cykeltyveri, hvis cyklen har et stelnummer og en lås, der er godkendt af Dansk Varefakta Nævn. For cykler, der er importeret fra udlandet, kan du i stedet oplyse cyklens serienummer.

Ved mistet eller ødelagt bagage skal vi bruge en kvittering fra transportøren. Hvis din bagage bliver forsinket eller forsvinder i lufthavnen, skal du sørge for at få en PIR-rapport. Du kan se de præcise regler her:

Gode råd om forsinket, mistet eller ødelagt bagage

Rejseforsikring: syg før/under rejsen

Vi skal altid bruge flybillet, bekræftelse eller lign., der dokumenterer rejsens pris og varighed – uanset årsagen til din anmeldelse. Drejer det sig om afbestilling af en rejse, skal vi også bruge en bekræftelse på afbestillingen fra fx rejseselskabet eller transportselskabet.

Alt efter årsagen kan vi også bede dig om fx en kopi af journalen, hvis du har fået læge- eller hospitalsbehandling, eller kvitteringer på dine erstatningskøb, hvis du har måttet undvære din bagage under rejsen. Husk derfor at gemme dokumentation for alt, du ønsker at få erstattet.

Er der skader på andet end glasset, eller ved du, hvem modparten er?

Anmeld skaden online

 

Er der kun glasskade - fx stenslag?

Book tid hos vores samarbejdspartnere og få ruden udskiftet eller repareret – på stedet eller på værkstedet:

Book tid hos Dansk Bilglas online eller ring 70 11 55 55

Book tid hos Carglass online eller ring 45 20 40 48

Du skal ikke anmelde skaden til os. Bare fortæl Dansk Bilglas eller Carglass, at du er forsikret hos os – så får vi automatisk besked. Vi opkræver dig bagefter, hvis du skal betale selvrisiko, eller hvis skaden gør, at din forsikring stiger i pris.