Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Brug for hjælp på rejsen?

Uanset hvor i verden du er, er hjælpen aldrig mere end et telefonopkald væk med vores rejseforsikring. Se vores gode råd her – også om mistet pas eller kreditkort.

Blevet syg eller kommet til skade?

Vi kan hjælpe dig, hvis du bliver akut alvorligt syg eller kommer til skade i udlandet – fx med at anbefale en læge eller klinik i området. Så er du sikker på at få en ordentlig behandling.

Ring til Rejsehjælp på +45 44 74 50 00 – vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt.

Anmeld det, når du kommer hjem

Gem altid regninger, kvitteringer og anden dokumentation, hvis du har fået behandling eller medicin i udlandet. I de fleste tilfælde er det dækket af din rejseforsikring, så du kan få pengene refunderet, når du kommer hjem. I nogle situationer kan du desuden få kompensation, hvis din ferie bliver ødelagt pga. en sygdom eller skade.

Anmeld det til os

 

Hvis du mister dit pas

Hvis du mister dit pas, skal du melde det til det lokale politi. Bed om en politirapport eller kvittering for din anmeldelse, som du kan tage med på den danske ambassade eller konsulat i det land, du befinder dig i. Ambassaden kan udstede et nyt midlertidigt pas mod betaling.

Se mere om mistet pas hos Udenrigsministeriet

 

Hvis du mister dit kreditkort

Kontakt din bank eller kortudstederen hurtigst muligt, hvis du mister dit kort, eller du har mistanke om, at kortet bliver misbrugt. Uden for åbningstid kan du kontakte Nets:

Gem evt. numrene på din mobil, så du altid har dem ved hånden.

Tjek de seneste nyheder

Se, hvad der rører sig i Topdanmarks verden. På vores blog, deler vi stort og småt – fra sæsonens gode råd, nyheder om forsikring og pension til historier fra vores kunder.

Læs vores nyheder

Få flere gode råd