Jeg har fået en skade på min bil: Hvad gør jeg nu?

  1. Anmeld skaden i Mit Topdanmark hurtigst muligt 
  2. Når du anmelder skaden, bliver du bedt om at vælge et værksted. Hvis du vælger et af vores mange anbefalede værksteder, får du bl.a. lånebil uden beregning, tre års garanti på reparationen samt rengøring både ude og inde. Læs mere om værkstederne. Alternativt kan du lade det værksted, du plejer at bruge, stå for reparationen.
  3. Vælger du et af vores anbefalede værksteder, kontakter værkstedet dig for at aftale en tid, hvornår din bil skal repareres. Vælger du at bruge dit eget værksted, skal du selv kontakte dem og aftale tid. Her vil du ikke nødvendigvis få de fordele, du får, hvis du vælger en af de andre muligheder.

 

Kan din bil ikke køre? 

Kan din bil ikke køre, skal du ringe efter vejhjælp på 44 74 73 72. De kan hjælpe dig med at få bilen på værksted – vi betaler for transporten.
 

Hvad sker der herefter?

Vi afregner med værkstedet og sender dig evt. en opkrævning på din selvrisiko. Du skal også betale selvrisiko, hvis du ikke ved, hvem der er ansvarlig for skaden (medmindre det er en parkeringsskade, og du har tilkøbt en dækning af dette).

Hvis der er andre indblandet, tager vi os af dialogen med deres forsikringsselskab.

 

Følg din skade i Mit Topdanmark

Under hele forløbet kan du følge din skade ved at logge ind i Mit Topdanmark – her kan du også sende ekstra oplysninger til os.

Log ind i Mit Topdanmark

Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.