Mener du, der er en fejl i din opkrævning? Så læs her, om ikke der er en god forklaring:
- Husket gebyrer og afgifter? Ud over prisen på forsikringen tager vi et opkrævningsgebyr på 9 kr. pr. betaling via Betalingsservice og 38 kr. hvis du betaler på andre måder.På hus- og indboforsikringer betaler du desuden en årlig stormflodsafgift på 60 kr.
- Ændret forsikring/dækning? Tjek, om du har ændret forsikring eller dækning, siden du betalte sidste gang.
- Ændret adresse, køretøj, antal kilometer, arbejde eller forsikrede personer? Vi opdaterer din pris i forhold til, hvad du har forsikret. Er risikoen ændret, ændrer prisen sig også.
- Skæv opkrævningsperiode? Har du ændret forsikring/dækning midt i en betalingsperiode? Så er beløbet på din opkrævning skævt i forhold til den normale pris pr. betaling, som står fx i Mit Topdanmark.
- Indeksreguleret pris? Hvert år indeksregulerer vi priserne på vores forsikringer. I 2021 indeksregulerer vi med 2,5 %. Du kan først se den indeksregulerede pris i Mit Topdanmark, samme dag som du skal betale for forsikringen. Har du månedlig, halvårlig eller kvartårlig betaling, kan du se din 2021-pris den dag, du første gang betaler i løbet af et kalenderår.