Hvorfor separat opkrævning, når jeg er tilmeldt Betalingsservice?

Første gang, du skal betale for en ny forsikring, sender vi dig en opkrævning, medmindre forsikringen blev tilmeldt Betalingsservice ved oprettelsen. 

Forsikringer, der kun skal betales én gang – fx ejerskifte- eller enkeltrejseforsikringer – kan ikke tilmeldes Betalingsservice. Dem får du en separat opkrævning på.

Disse opkrævninger får du i e-Boks, hvis du er tilmeldt vores post der. Er du ikke det, får du dem pr. brev.

Vi sender dig kun opkrævninger på forsikringer, der er tilmeldt Betalingsservice, hvis de ikke er betalt til tiden. Sådanne påmindelser kommer pr. brev med posten.

Er der opkrævningsgebyr?

Opkrævningsgebyret ved Betalingsservice er 9 kr. pr. betaling. Gebyret dækker udgifterne i forbindelse med betalingen, primært afregning med Nets.  

Betaler du ikke via Betalingsservice, er opkrævningsgebyret 38 kr., uanset om du får opkrævningerne pr. brev eller i e-Boks. Sådan er det, fordi administrationsomkostningerne er så meget større, når betalingerne skal opkræves separat pr. gang.  

Tjek din betaling i Mit Topdanmark

Hvorfor er der opkrævningsgebyr? 

Alternativet er, at vi lige som mange andre virksomheder regner de samlede administrationsudgifter for alle kunder ind i priserne. Så ville forsikringerne blive lige meget dyrere for alle – også dem med Betalingsservice. Det mener vi, er urimeligt.

Er alle mine forsikringer tilmeldt Betalingsservice?

I Mit Topdanmark kan du under ”Betaling” se, hvis en forsikring ikke er tilmeldt Betalingsservice – og straks tilmelde den, hvis du vil. Fx ejerskifte- og enkeltrejseforsikringer kan du ikke tilmelde, fordi du betaler dem på én gang ved oprettelsen. Er du tilmeldt vores post i e-Boks, er det der, du får opkrævningen – ellers pr. brev.

Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.