Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Top-5 spørgsmål om regning og betaling

Du kan vælge at betale din forsikring i mindre portioner hver måned i stedet for én gang om året, hvis den er tilmeldt Betalingsservice. Prisen er den samme delt i 12 portioner, men der er opkrævningsgebyr for hver betaling på 7 kr. Gebyret dækker de udgifter, vi har i forbindelse med din betaling, bl.a. afregning med Nets. 

Kontakt os, hvis du ønsker at tilmelde dig månedlig betaling.

Hvor hurtigt kan jeg skifte til månedlig betaling?

Betalingen bliver ændret fra den dato, hvor du plejer at betale for forsikringen. Betaler du fx din husforsikring 1. april hvert år, kan vi ændre til månedlig betaling fra denne dato.

Hvis vi har sendt dig en rykker, kan det være, fordi:

  • Du ikke har betalt dine forsikringer til tiden. (Bemærk: Er du tilmeldt e-Boks, sender vi langt de fleste regninger den vej).
  • Vi i forbindelse med en skade har sendt en separat regning på din selvrisiko, som du ikke har betalt
  • Din bank har afvist din Betalingsservice-aftale
  • Du selv har afvist betalingen
  • Du har skiftet bank – normalt sørger din nye bank for at overflytte dine Betalingsservice-aftaler, men det kan være, at noget er gået galt

Har du tilmeldt os i e-Boks?

For at kunne modtage vores regninger i e-Boks skal du først tilmelde os. Det gør du under ’Tilmeldinger’ i e-Boks.

Bruger du automatisk arkivering?

Har du arkiveringsregler for post fra os, vil vores regninger ikke være synlige i din indbakke. Du kan se og ændre arkiveringsregler under ’Indstillinger’ i e-Boks.

Logger du ind via Borger.dk eller Virk.dk?

På Borger.dk og Virk.dk kan du som udgangspunkt kun se post fra det offentlige. Begge steder kan du under ’Indstillinger’ bede om også at se post fra private virksomheder som os.

Første gang, du skal betale for en ny forsikring, sender vi dig en regning, medmindre forsikringen blev tilmeldt Betalingsservice ved oprettelsen. 

Forsikringer, der kun skal betales én gang – fx ejerskifte- eller enkeltrejseforsikringer – kan ikke tilmeldes Betalingsservice. Dem får du en separat regning på.

Disse regninger får du i e-Boks, hvis du er tilmeldt vores post der. Er du ikke det, får du dem pr. brev.

Vi sender dig kun regninger på forsikringer, der er tilmeldt Betalingsservice, hvis de ikke er betalt til tiden. Sådanne påmindelser kommer pr. brev med posten.

Er der opkrævningsgebyr?

Opkrævningsgebyret ved Betalingsservice er 7 kr. pr. betaling. Gebyret dækker udgifterne i forbindelse med betalingen, primært afregning med Nets.  

Betaler du ikke via Betalingsservice, er opkrævningsgebyret 30 kr., uanset om du får regningerne pr. brev eller i e-Boks. Sådan er det, fordi administrationsomkostningerne er så meget større, når betalingerne skal opkræves separat pr. gang.  

Tjek din betaling i Mit Topdanmark

Hvorfor er der opkrævningsgebyr? 

Alternativet er, at vi lige som mange andre virksomheder regner de samlede administrationsudgifter for alle kunder ind i priserne. Så ville forsikringerne blive lige meget dyrere for alle – også dem med Betalingsservice. Det mener vi, er urimeligt.

Er alle mine forsikringer tilmeldt Betalingsservice?

I Mit Topdanmark kan du under ”Betaling” se, hvis en forsikring ikke er tilmeldt Betalingsservice – og straks tilmelde den, hvis du vil. Fx ejerskifte- og enkeltrejseforsikringer kan du ikke tilmelde, fordi du betaler dem på én gang ved oprettelsen. Er du tilmeldt vores post i e-Boks, er det der, du får regningen – ellers pr. brev.

Hvis du har betalt for meget, sørger vi automatisk for, at pengene bliver tilbageført til din NemKonto. 

Har du betalt for lidt, sørger vi for at opkræve det i forbindelse med den næste betaling. Er beløbet over 40 kr., sender vi dig dog en separat regning.

Plejer du at betale via Betalingsservice, opkræver vi den manglende betaling der.

Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.