Kundetilfredshedsundersøgelse viser at Topdanmark er i top. Mange medarbejdere smiller og fejrer det

Topdanmark i top i ny kundetilfredsheds­undersøgelse

Vi har de mest tilfredse kunder blandt mindre og mellemstore virksomheder. Det viser analysefirmaet Aalunds nye Firmapensionsbarometer, der måler kundetilfredsheden hos de større, kommercielle pensionsselskaber i Danmark. 


Vi vinder klart hos de fleste 

Størstedelen af Topdanmarks pensionskunder er ansat i mindre og mellemstore virksomheder.  Blandt dem har vi i Aalunds undersøgelse en kundetilfredshed på indeks 80,2 ud af 100, hvilket altså er det højeste i undersøgelsen. 

Det er en fremgang i forhold til sidste år, hvor vi også var i top i undersøgelsen med en tilfredshedsscore på 79 – også blandt de mindre og mellemstore virksomheder. 

Samtidig er Topdanmark det pensionsselskab, hvor den højeste andel af disse kunder angiver, at de er ’særdeles tilfredse’.    

 

Vi er glade på kundernes vegne 

”I Topdanmark har vi et mål om at være tæt på kunderne og hjælpe dem bedst muligt. Derfor er vi stolte over resultatet, som er rigtig godt for kunderne – og det i et år, hvor vi har set ind i en del forandringer med et nyt administrationssystem. De indsatser, vi har gjort i år, har resulteret i, at vi fastholder vores førsteplads blandt de kunder, som vi har allerflest af, og det er vi glade for på kundernes vegne,” siger pensionsselskabets administrerende direktør, Vivian Weis Byrholt.     

 

Høj og stigende anbefalingslyst 

I undersøgelsens samlede resultat blandt ansatte i virksomheder i alle størrelser kommer Topdanmark ind på en 2. plads. med en tilfredshedsindeksscore på 78,9. Undersøgelsen er lavet på baggrund af i alt 1153 besvarelser fra beslutningstagere hos virksomhederne.  

Vores pensionskunder er altså glade for fx kundebetjening, rådgivning og de digitale løsninger. Derudover har kundernes anbefalingslyst blandt de mindre og mellemstore virksomheder været støt stigende de seneste fire år, og 68 % af vores kunder anbefaler deres eget pensionsselskab.  


Hjælpsomme medarbejdere og effektiv selvbetjening

”Undersøgelsen viser, at vores kunder sætter stor pris på en kundeservice på et stabilt højt niveau, hvor rådgiverne smiler i røret og har fokus på at gøre det let og enkelt for kunderne. I 2019 har vi givet kunderne en helt ny digital selvbetjeningsbrugerflade, og det kvitterer de for i undersøgelsen, hvor vi går markant frem på digitale- og selvbetjeningsløsninger. Endelig har vi nogle relevante og effektive forebyggelses- og behandlingstilbud tilknyttet vores sundheds- og tab af erhvervsevneforsikringer,” siger Vivian Weis Byrholt.   


Vi deler ud af vores viden og erfaring

Hun tilføjer, at Topdanmark desuden gør meget ud af at klæde medarbejdere og virksomheder på til at agere i en stadig mere kompleks verden. For eksempel har vi i 2019 på baggrund af en stor undersøgelse af behovene hos små og mellemstore virksomheder inviteret til en række webinarer og seminarer om emner, som udover pension fx omfatter ting som social selling, cyber-sikkerhed, sundhedspolitik, innovation og fremtidens arbejdsmarked.