Log ind i Mit Topdanmark

I Mit Topdanmark kan du bl.a.:

  • Få overblik over dine forsikringer og din pension
  • Anmelde og se status på skader
  • Justere, hvordan du er dækket

Spørgsmål og svar om log ind

Nedenfor kan du se en liste over de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med log ind. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

MitID og NemID videregiver af sikkerhedsgrunde ikke dit CPR-nummer, når du logger ind. Første gang, du logger ind i Mit Topdanmark, ved vi derfor ikke, hvem du er, og beder dig derfor skrive dit CPR-nummer.

Hvis du har problemer med at logge ind i Mit Topdanmark, kan det skyldes, at vi ikke har dit fulde CPR-nummer registreret. Du skal derfor ringe til os på  70 13 79 13 og oplyse dit CPR-nummer.
Hvis alle dine forsikringer står i din samlevers navn, kan du ikke logge ind i Mit Topdanmark. Du og din samlever skal derfor først give hinanden fuldmagt til at handle på hinandens vegne og se hinandens oplysninger i Mit Topdanmark.  Hvis du vil give en anden person en fuldmagt, skal du gøre følgende:

  • Log ind i Mit Topdanmark, og gå ind på din profilside
  • Vælg, hvem du ønsker at dele forsikringsoplysninger med 
  • Bagefter skal den anden selv logge ind og acceptere fuldmagten

Derefter vil fuldmagten være aktiv. I kan begge når som helst slette fuldmagten igen fra jeres profil i Mit Topdanmark.

Har du fået beskeden ”Teknisk fejl”? Så har du nok et af de hyppigste problemer:

  • Er du så ny en kunde, at vi ikke har oprettet dig endnu?
  • Er dine forsikringer oprettet i din ægtefælle/samlevers CPR-nummer?
  • Har vi dit CPR-nummer? Uden det kan vi ikke kende dit MitID eller NemID, og du bedes kontakte os.
  • Hvis du generelt oplever problemer med at anvende MitID, kan du altid kontakte din bank eller MitID Support.
  • Virker dit NemID heller ikke på www.borger.dk? Så skal det nok fornyes på www.nemid.nu.

Du kan også kontakte e-Support på esupport@topdanmark.dk.

Hvis du vil give en anden person (fx din ægtefælle eller samlever) fuldmagt til at handle på dine vegne og se dine oplysninger i Mit Topdanmark, skal du gøre følgende: 

  • Gå ind på din profilside
  • Scrol ned til ”Fuldmagter”
  • Klik på ”Opret” og vælg, hvem du ønsker at dele oplysninger med
  • Vent på, at modtageren logger ind og accepterer fuldmagten
  • Når fuldmagten er aktiv, kan I se hinandens forsikringer ved at vælge ”Skift bruger” i listen over fuldmagter på profilsiden

Læs, hvad du giver adgang til med en fuldmagt
 

MitID kommer til at fungere som det nye NemID. Det er det ID, du skal bruge, når du skal bevise, hvem du er – fx når du logger ind i Mit Topdanmark. MitID indfases i løbet af 2021 og 2022, og imens fungerer både NemID og MitID sideløbende. 

Du kan begynde at bruge MitID til at logge ind i Mit Topdanmark, når du får en besked med login-oplysninger fra din bank.

Du kan læse mere om MitID hos Digitaliseringsstyrelsen.
 

Hvis du generelt oplever problemer med at anvende MitID, kan du altid kontakte din bank eller MitID Support.