Sundheds­hjælp

Med Sundhedshjælp kan du nemt og hurtigt få adgang til en læge online – som supplement til din egen læge. Du har fri adgang til Sundhedshjælp, når du samler dine forsikringer hos os*.

Kom igennem 365 dage om året

Et hold af læger sidder klar til at hjælpe og vejlede dig alle dage mellem kl. 6 og 21.
 

Få en uvildig ekspertvurdering

Du kan få din diagnose eller behandling vurderet af førende eksperter.

Ubegrænset adgang for hele husstanden

Du, din partner og hjemmeboende børn kan booke alle de konsultationer, I har brug for.

Tag lægen med dig overalt

Spring venteværelset over. Sundhedshjælp giver dig og din familie nem adgang til en læge, uanset om I er hjemme, på kontoret eller på ferie. 

Konsultationen foregår via telefon eller video, og I har adgang alle dage, året rundt kl. 6-21.
 

Få en uvildig vurdering fra førende eksperter

Sundhedshjælp kan også hjælpe dig med at få en uvildig vurdering, hvis du fx står over for en operation, eller du føler dig usikker eller utryg i forhold til din diagnose eller behandling. Lægerne kan afsøge markedet og finde de eksperter, der er bedst egnede til at hjælpe dig – ikke bare i Danmark, men i hele verden. 

Du vil igennem hele forløbet være tilknyttet en læge, som har dialogen med eksperten og ”oversætter” det for dig. 


Hvad kan Sundhedshjælp hjælpe dig med?

  • Vejledning og rådgivning via telefon eller video
  • Udstedelse og fornyelse af recepter
  • Henvisning til offentlige hospitaler
  • Videresendelse af journaler til fx din egen læge
  • Uvildig vurdering fra internationale eksperter 


Sådan får du adgang

  1. Hent appen ’Topdanmark Sundhedshjælp’ eller klik på linket herunder for at få adgang på din computer
  2. Åbn appen eller linket, og vælg 'Opret konto' nederst på siden
  3. Opret dig som bruger ved at udfylde dit CPR-nummer og dine andre personlige oplysninger
  4. Du har nu adgang og er klar til at booke din første lægetid
     

Hent app til iPhone      

Hent app til Android

Tilgå via computer    


Har du brug for hjælp til at oprette dig, er du velkommen til at ringe på 80 83 01 64.

Vær opmærksom på, at din partner og dine hjemmeboende børn over 18 år skal oprette hver deres konto for at få adgang.

Spørgsmål og svar om Sundhedshjælp

Du har adgang til Sundhedshjælp, hvis du har samlet dine forsikringer hos Topdanmark. Med det mener vi, at du skal have din indboforsikring + enten hus-, fritidshus-, bil-, MC-, ulykkes- eller børneforsikring hos os. Du har også adgang, hvis du har vores landbrugsforsikring.

Hvis du opsiger en af dine forsikringer, mister du også adgangen til Sundhedshjælp. Det sker fra den dato, hvor forsikringen stopper med at gælde. De andre personer i din husstand mister også deres adgang.

Sundhedshjælp gælder, så længe Topdanmark ønsker at tilbyde fordelen. Vi er til enhver tid berettiget til at stoppe med at tilbyde fordelen – også selvom du er i gang med et forløb gennem Teladoc.

Du kan logge på med dit NemID eller MitID.

Hvis du oplever problemer med at logge på, kan du få hjælp hos Teladoc på 80 83 01 64.

Du kan få hjælp af lægerne hos Sundhedshjælp alle dage kl. 6-21 – også i weekender og på helligdage.

Der er ingen forbindelse mellem din rejseforsikring og Sundhedshjælp. Du skal derfor altid kontakte din rejseforsikring ved tilskadekomst eller sygdom, hvis du ønsker dækning fra din rejseforsikring (fx af ødelagte feriedage, medicin eller fysiske lægebesøg på rejsen). Men det forhindrer dig ikke i at bruge Sundhedshjælp.

Sundhedshjælp er et supplement til din egen læge – ikke en erstatning. Der vil være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge – fx hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse.

Du kan som udgangspunkt få samme behandling som hos din egen læge. Der vil dog være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge. Det kunne fx være, hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse. Sundhedshjælp kan heller ikke hjælpe dig med at få akut hjælp. Her skal du i stedet kontakte akuttelefonen i det område, hvor du bor.

Ja, alle lægerne taler dansk og har dansk autorisation.

Ja, du kan tilgå Sundhedshjælp på din computer her. Når du har oprettet en konto, kan du også booke en tid og komme igennem til en læge ved at ringe på 80 83 01 64

Alle ydelser, som du får gennem Sundhedshjælp, er leveret af Teladocs læger og sundhedspersonale i Danmark. Vi er ikke ansvarlige for Teladocs rådgivning og behandling, og vi får heller ikke adgang til dine sundhedsdata.

Teladoc har nogle særlige vilkår, som du accepterer, når du opretter din konto i appen. Når du har oprettet din konto, kan du altid se betingelserne under ’konto og indstillinger’ og ’det juridiske’.

Du kan tilføje børn under 18 år på din konto. I appen gør du det under ’Hjælp og indstillinger’, ’Kontoindstillinger’ og 'Dine børn'. På din computer skal du klikke på ”Min familie” og herefter vælge ”Dine børn”.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger Sundhedshjælp, opretter din konto eller lign., kan du ringe på 80 83 01 64.

Søg på ’Topdanmark Sundhedshjælp’ dér, hvor du plejer at hente dine apps, eller klik på et af linkene herunder.

Hent app til iPhone

Hent app til Android

Har du brug for hjælp til at oprette dig, kan du ringe på 80 83 01 64.

Det koster ikke noget at bruge Sundhedshjælp – hverken at få adgang til tjenesten eller at tale med en læge. 

Bemærk, at Sundhedshjælp kun er et tilbud til dig, der har samlet dine forsikringer hos os. Med det mener vi, at du skal have vores indboforsikring + enten hus-, fritidshus-, bil-, MC-, ulykkes- eller børneforsikring. Alternativt skal du have vores landbrugsforsikring.

Hvad siger vores kunder?

”Min ældste dreng på 10 år havde fået udslæt om munden. Jeg bookede en tid hos Sundhedshjælp kl. 18 om aftenen, da det passede godt ind i min families hektiske hverdag; det var noget lettere end at skulle forbi vores egen læge. Seks minutter efter havde jeg en diagnose og fik en recept på noget medicin.”  
Rikke Vejlebo