Sundhedshjælp - online lægehjælp lige lige ved hånden

Sundheds­hjælp

Sundhedshjælp er en gratis fordel til dig, der har samlet dine forsikringer hos os. Med Sundhedshjælp kan du få nem og hurtig lægehjælp via en app – som supplement til din egen praktiserende læge.
 

Ring 44 74 41 41

Lægehjælp, som du kender det – på en helt ny måde

I en hverdag med travlhed på jobbet, møder, indkøb, hentning af børn osv. kan det være svært at finde tiden til at komme til lægen. Med Sundhedshjælp kommer lægen til dig.

Sundhedshjælp giver dig adgang til læger fra tidlig morgen til sen aften, også om søndagen og på helligdage. Sundhedshjælp kan også hjælpe dig med at få en vurdering fra eksperter fra hele verden, hvis du er blevet alvorligt syg, er i tvivl om din behandling eller er usikker på en planlagt operation. Alt foregår via en app på din mobil eller tablet.

Kom hurtigt igennem til en læge – også aftener og weekender

Et hold af praktiserende læger sidder klar til at hjælpe og vejlede dig alle dage mellem kl. 6 og 21.

Få en vurdering fra førende internationale eksperter

Er du i tvivl om din diagnose eller behandling, kan du få din sag vurderet af førende internationale eksperter.

Både du, din partner og hjemmeboende børn har ubegrænset adgang

I kan alle sammen bruge Sundhedshjælp og booke lige så mange lægetider, I har brug for.

Tag lægen med dig overalt

Det er meget enkelt. Du logger bare ind og booker en tid og vælger, om samtalen skal foregå via telefon eller video. Efter samtalen bliver dine data gemt i appen, så du har mulighed for at dele dem med læger og specialister i det offentlige.
 

Få andre øjne på din sag

Sundhedshjælp kan også hjælpe dig, hvis du fx har fået konstateret en alvorlig sygdom, eller du står over for en operation. Lægerne kan afsøge markedet og finde de eksperter, der er bedst egnede til at hjælpe dig og lave en uvildig vurdering af din sag.

Du vil igennem hele forløbet være tilknyttet en personlig sagsrådgiver, som samler trådene og giver den støtte, du og din familie har brug for.
 

En fordel for hele familien

Alle i din familie, der har folkeregisteradresse hos dig, har adgang til Sundhedshjælp. Det eneste krav er, at du har samlet dine forsikringer hos os. Med det mener vi, at du skal have din indboforsikring + enten hus-, fritidshus-, bil-, MC-, ulykkes- eller børneforsikring hos os. Du har også adgang, hvis du har en landboforsikring.

 

 

Spørgsmål og svar om Sundhedshjælp

Sundhedshjælp gælder for dig, der har samlet dine forsikringer hos Topdanmark. Med det mener vi, at du skal have din indboforsikring + enten hus-, fritidshus-, bil-, MC-, ulykkes- eller børneforsikring hos os. Du har også adgang, hvis du har en landboforsikring.

Hvis du opsiger en af dine forsikringer, mister du også adgangen til Sundhedshjælp. Det sker fra den dato, hvor forsikringen stopper med at gælde. De andre personer i din husstand mister også deres adgange.

Sundhedshjælp gælder, så længe Topdanmark ønsker at tilbyde fordelen. Vi er til enhver tid berettiget til at stoppe med at tilbyde fordelen – også selvom du er i gang med et forløb gennem Teladoc.

Sundhedshjælp er et supplement til din egen læge – ikke en erstatning. Der vil være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge – fx hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse.

Du kan som udgangspunkt få samme behandling som hos din egen læge. Der vil dog være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge. Det kunne fx være, hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse. Sundhedshjælp kan heller ikke hjælpe dig med at få akut hjælp. Her skal du i stedet kontakte akuttelefonen i det område, hvor du bor.

Ja, alle lægerne taler dansk og har dansk autorisation.

I første omgang skal du bruge en smartphone eller tablet for at kunne få Sundhedshjælp. Senere vil du også kunne få konsultationer via din computer.

Alle ydelser, som du får gennem Sundhedshjælp, er leveret af Teladocs læger og sundhedspersonale i Danmark. Vi er ikke ansvarlige for Teladocs rådgivning og behandling, og vi får heller ikke adgang til dine sundhedsdata.

Teladoc har nogle særlige vilkår, som du accepterer, når du opretter din konto i appen. Når du har oprettet din konto, kan du altid se betingelserne under ’konto og indstillinger’ og ’det juridiske’.

Du kan tilføje børn under 18 år på din konto. Det gør du under ’Hjælp og indstillinger’, ’Kontoindstillinger’ og 'Dine børn'.

Hvis du har problemer med appen, kan du ringe til Teladocs support på 80 83 01 64 – alle dage kl. 6-21.