Altid lige ved hånden
Få online lægehjælp – alle dage fra kl. 6 til 21.
Kom hurtigt igennem
Ofte kan du få hjælp af lægen inden for 20 minutter.
For hele familien
Du, din partner og jeres hjemmeboende børn har alle adgang.
Online læge - tag lægen med dig overalt
Når den mindste har høj feber. Når den tørre hoste ikke vil gå væk. Når allergien slår ud og recepten er udløbet. Når du har brug for hurtig lægehjælp i en travl hverdag, er Sundhedshjælp altid lige ved hånden.
Sundhedshjælp giver dig nem adgang til online lægehjælp. Lægerne kan give dig rådgivning, vurdere symptomer, hjælpe med at forny recepter og svare på helbredsmæssige spørgsmål, der bekymrer dig – både hjemme og på farten.
Få en tid, når du har tid
Nåede du ikke at blive syg i din læges åbningstid? Intet problem – Sundhedshjælp har åbent både tidlig morgen og sen aften, også i weekender og på helligdage.
Uden for åbningstid kan du sende en besked døgnet rundt. Så får du svar, så snart der er åbent igen.
Hvad kan lægerne hjælpe med?
Vil du vide mere om Sundhedshjælp?
Ring 70 13 79 13Sådan bruger du Sundhedshjælp
Log ind på app eller web
Hent appen ”Topdanmark Sundhedshjælp”, hvor du henter dine apps – eller log ind her.
Opret din profil
Du skal bruge MitID, dit CPR-nummer og dine kontaktoplysninger.
Book en tid hos lægen
Fortæl kort, hvad det drejer sig om. Du har mulighed for at tilføje billeder.
Vælg den konsultationsform, der passer dig
Stil dig i kø, eller book tid til en videokonsultation, når det passer dig. Du kan også skrive en besked.
Få lægens noter
Efter konsultationen kan du finde lægens noter og altid få yderligere hjælp.
Spørgsmål og svar om Sundhedshjælp
Du har adgang til Sundhedshjælp, hvis du har samlet dine forsikringer hos Topdanmark. Med det mener vi, at du skal have din indboforsikring og enten hus-, fritidshus-, bil-, MC-, ulykkes- eller børneforsikring hos os. Du har også adgang, hvis du er landbrugskunde og har en landbrugsforsikring eller privat løsøre- og ansvarsforsikring hos os.
Alle i din husstand har ubegrænset adgang. Din husstand tæller alle voksne, der er registreret på din folkeregisteradresse. Det gælder også børn under 18 år, som er registreret på din folkeregisteradresse, og hvor du eller din partner har forældremyndigheden.
Hvis du opsiger en af dine forsikringer, mister du adgangen til Sundhedshjælp. Det sker fra den dato, hvor forsikringen stopper med at gælde. De andre personer i din husstand mister også deres adgang.
Sundhedshjælp gælder, så længe Topdanmark ønsker at tilbyde fordelen. Vi er til enhver tid berettiget til at stoppe med at tilbyde fordelen – også selvom du er i gang med et forløb gennem Sundhedshjælp.
Du skal oprette en profil hos Hejdoktor for fremover at kunne bruge Sundhedshjælp.
Sådan opretter du din profil
Har du allerede Sundhedshjælp-appen? Så sørg for, at den er opdateret. Når du åbner den, bliver du vejledt til, hvordan du opretter din profil hos Hejdoktor.
Har du ikke appen, så søg på ”Topdanmark Sundhedshjælp” i App Store eller Google Play. Når du har hentet appen, skal du bare følge vejledningen på skærmen.
Har du ikke en smartphone, kan du bruge Sundhedshjælp ved at logge ind på app.hejdoktor.dk/topdanmark.
Har du brug for hjælp?
Hvis du har problemer med at oprette din profil, kan vi hjælpe dig på 70 13 79 13.
Du skal hente Sundhedshjælp-appen og logge ind med MitID. Din nuværende Hejdoktor-profil vil herefter blive tilknyttet Sundhedshjælp, og du kan med det samme få lægehjælp uden beregning alle årets dage fra kl. 6-21.
Hvis din profil var tilknyttet en anden samarbejdspartner hos Hejdoktor, vil den automatisk blive frakoblet. Det betyder, at nogle ydelser kan forsvinde fra din profil, og at andre personer i din husstand skal inviteres igen.
Børn under 18 år
Du tilføjer dine børn under din profil i menuen "Børn under 18 år". Her skal du blot indtaste deres navn og CPR-nummer.
Voksne i husstanden
Voksne i din husstand skal inviteres via din profil under "Voksne i husstanden". Indtast deres navn, e-mail og CPR-nummer. Så kan de oprette deres egen profil og få adgang med det samme.
Du skal altid kontakte din rejseforsikring, hvis du er kommet til skade eller blevet syg og har brug for hjælp fra din rejseforsikring (fx til dækning af ødelagte feriedage, medicin eller fysiske lægebesøg på rejsen). Sundhedshjælp kan hjælpe, hvis du har brug for råd og vejledning fra en læge.
Sundhedshjælp er et supplement til din egen læge – ikke en erstatning. Der vil være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge – fx hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse.
Du kan som udgangspunkt få samme behandling som hos din egen læge. Der vil dog være situationer, hvor det er bedst, at du går til din egen læge. Det kunne fx være, hvis du er i gang med en behandling, eller du har brug for en fysisk undersøgelse. Sundhedshjælp kan heller ikke hjælpe dig med at få akut hjælp. Her skal du i stedet kontakte akuttelefonen i det område, hvor du bor.
Ja, alle lægerne taler dansk og har dansk autorisation.
Ja, du kan logge ind og bruge Sundhedshjælp via hjemmesiden her.
Alle ydelser, du får gennem Sundhedshjælp, er leveret af Hejdoktor. Vi får ikke adgang til dine sundhedsdata og er ikke ansvarlige for den rådgivning og behandling, du får hos Hejdoktor.
Hvis du har problemer med at oprette din profil, kan du kontakte os på 70 13 79 13.
Driller teknikken i appen, kan du finde hjælp til nogle af de mest hyppige fejl i appen under ”Mere” og ”Hjælp”. Løser det ikke dit problem, kan du skrive til sundhedshjaelp@hejdoktor.dk.