Er der en fejl i min opkrævning?

Mener du, der er en fejl i din opkrævning? Så læs her, om ikke der er en god forklaring:

  • Husket gebyrer og afgifter? Ud over prisen på forsikringen tager vi et opkrævningsgebyr. Betaler du via Betalingsservice, og er du tilmeldt månedlig betaling, er opkrævningsgebyret 3 kr. pr. betaling*. Betaler du kvartårligt, halvårligt eller årligt, er gebyret 9 kr. pr. betaling. Hvis du får en opkrævning i e-Boks eller med posten, er gebyret 50 kr. På ejendoms- og løsøreforsikringer betaler du desuden en årlig naturskadeafgift (stormafgift) på 40 kr.

* Gælder kun for privatforsikringer, landbrugsforsikringer og køretøjsforsikringer. For alle andre forsikringer er gebyret 9 kr. pr. betaling via Betalingsservice uanset din betalingsfrekvens.

  • Ændret forsikring/dækning? Tjek, om du har ændret forsikring eller dækning, siden du betalte sidste gang.
  • Ændret adresse, køretøj, antal kilometer, arbejde eller forsikrede personer? Vi opdaterer din pris i forhold til, hvad du har forsikret. Er risikoen ændret, ændrer prisen sig også.
  • Skæv opkrævningsperiode? Har du ændret forsikring/dækning midt i en betalingsperiode? Så er beløbet på din opkrævning skævt i forhold til den normale pris pr. betaling, som står fx i Mit Topdanmark.
  • Indeksreguleret pris? Hvert år indeksregulerer vi priserne på vores forsikringer. I 2024 indeksregulerer vi med 3,6 %. Du kan først se den indeksregulerede pris i Mit Topdanmark, samme dag som du skal betale for forsikringen. Har du månedlig, halvårlig eller kvartårlig betaling, kan du se din 2024-pris den dag, du første gang betaler i løbet af et kalenderår.
Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.