Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Populære videoer

Hvordan anmelder jeg en skade til jer?

Kort fortalt: I Mit Topdanmark kan du anmelde alt fra indbrud og tyveri til uheld i trafikken, vejrskader mv. Det går mindst lige så hurtigt, som hvis du ringer – og du får besked, hver gang der er nyt. 

Anmeld i Mit Topdanmark

Jeg har fået en skade på min bil: Hvad gør jeg nu?

Kort fortalt: Du kan altid anmelde skaden til os nemt og hurtigt online. Du kan køre bilen på værksted - efter eget valg.

Se videoen og lad Jeppe forklare processen, så du ved, hvad der sker.

Læs mere her

Hvordan er bagage dækket, når jeg rejser?

Kort fortalt: Rejseforsikringen dækker, hvis din bagage er mere end fire timer forsinket. Vi erstatter dine nødvendige indkøb af tøj, toiletsager mv. Stjålet/ødelagt bagage er dækket af din indboforsikring.

Læs mere her

Top-5 spørgsmål om skader

For at få erstatning skal du kunne dokumentere eller sandsynliggøre, at du har haft de beskadigede eller stjålne ting. Du skal også kunne dokumentere, hvornår tingene er købt og til hvilken pris. 

Hvad kræver I af dokumentation?

Dokumentationen kan være kvitteringer, regninger, købekontrakter eller vurderinger fra guldsmed eller lignende. Er tingene købt privat, skal du huske en dateret overdragelseserklæring, hvor det fremgår, hvad der er købt og til hvilken pris. Overdragelseserklæringen skal indeholde navn og adresse på både køber og sælger.

Sådan får du styr på dine værdier

Politianmeldelse?

Ved hærværk, tyveri, røveri, overfald eller forsøg på dette skal du sende os en kopi af politianmeldelsen. Når du anmelder tyveri, skal du sandsynliggøre, at der er tale om tyveri, da forsikringen ikke dækker glemte, forlagte eller mistede ting.

Særligt for cykler og bagage

Vi dækker kun cykeltyveri, hvis cyklen har et stelnummer og en lås, der er godkendt af Dansk Varefakta Nævn. For cykler, der er importeret fra udlandet, kan du i stedet oplyse cyklens serienummer.

Ved mistet eller ødelagt bagage skal vi bruge en kvittering fra transportøren. Hvis din bagage bliver forsinket eller forsvinder i lufthavnen, skal du sørge for at få en PIR-rapport. Du kan se de præcise regler her:

Gode råd om forsinket, mistet eller ødelagt bagage

Rejseforsikring: syg før/under rejsen

Vi skal altid bruge flybillet, bekræftelse eller lign., der dokumenterer rejsens pris og varighed – uanset årsagen til din anmeldelse. Drejer det sig om afbestilling af en rejse, skal vi også bruge en bekræftelse på afbestillingen fra fx rejseselskabet eller transportselskabet.

Alt efter årsagen kan vi også bede dig om fx en kopi af journalen, hvis du har fået læge- eller hospitalsbehandling, eller kvitteringer på dine erstatningskøb, hvis du har måttet undvære din bagage under rejsen. Husk derfor at gemme dokumentation for alt, du ønsker at få erstattet.

Hvad er Topdanmark Online Skadeerstatning?

Når du får din erstatning, vælger du selv, om du vil have den udbetalt til din NemKonto, eller om du vil bruge den på at købe nye ting i Topdanmark Online Skadeerstatning (Scalepoint).

I Topdanmark Online Skadeerstatning kan du bruge din erstatning på en lang række ting, som du kan købe med rabat. Du har desuden mulighed for at handle for et beløb, der er højere end din erstatning ved selv at betale differencen.

Skal jeg bruge Topdanmark Online Skadeerstatning?

Vi bruger Topdanmark Online Skadeerstatning (Scalepoint) ved langt de fleste indboskader. Det gør vi, dels fordi vi igennem systemet kan tilbyde dig et stort udvalg af varer til de bedste priser på markedet – leveret fragtfrit til din hoveddør – og dels fordi vi kan beregne din erstatning hurtigt og nemt. Derfor har du i mange tilfælde din erstatning allerede få dage efter, at du har anmeldt din skade.

Mener du, du kan finde varen til en lavere pris et andet sted, eller vil du bare gerne have udbetalt din erstatning, kan du i systemet vælge at få erstatningen udbetalt til din NemKonto.

Jeg har problemer med Topdanmark Online Skadeerstatning – hvad gør jeg?

Har du spørgsmål til erstatningen, skal du kontakte os.

Hvis du har problemer med Topdanmark Online Skadeerstatning (Scalepoint), og du ikke kan finde svaret her på siden, så prøv at se Scalepoints egen hjælpeside:

Se spørgsmål og svar om Scalepoint

Hvis du har spørgsmål til gavekort, bestilling, levering eller andet, kan du kontakte Scalepoints kundeservice på 88 81 80 01 – hverdage kl. 8-17.

Den nemmeste og hurtigste måde at få vejhjælp på i Danmark er at gå herind fra din mobil: www.topdanmark.dk/tophjaelp-nu
Ellers kan du altid ringe:

Få oplysningerne sendt til din mobil

Send en SMS med teksten top tophjælp til 1204. Så får du numre og link retur og har dem lige ved hånden, hvis du får brug for dem. 

Hent et print selv-kort

Du kan også hente et print selv-kort, hvis du foretrækker at have Tophjælps telefonnummer i en fysisk udgave – fx opbevaret i bilen. 

Læs mere om vejhjælp

 

 

 

 

Hvis du har brug for akut hjælp, mens du er i udlandet, skal du ringe til Rejsehjælp på +45 44 74 50 00. Vores dansktalende alarmcentral svarer døgnet rundt!

Ring altid til Rejsehjælp, før du går til læge. Husk at gemme regninger, kvitteringer og anden form for dokumentation for alt, du ønsker at få erstattet.

Få Rejsehjælps nummer sendt til din mobil

Send en SMS til 1204 med teksten top rejse (koster alm. SMS-takst). Så får du straks en SMS tilbage med nummeret til Rejsehjælp. Du får også et link, så du kan gemme nummeret i dine kontakter.

 

Som ved andre vejrskader skal du forsøge at begrænse skaden, så godt, du kan - fx ved at flytte beskadigede genstande. Husk at tage billeder af skader og ødelagte ting, og lade være med at smide dem ud.

  • Anmeld skaden til dit forsikringsselskab, som vil afvise den som stormflodsskade (du skal bruge afvisningen for at søge erstatning via den særlige stormflodsordning)
  • Anmeld skaden til Stormrådet, når du har fået afvisningen 
  • Du modtager automatisk en kvitteringsmail fra Stormrådet med dit sagsnummer og besked om, at skaden er anmeldt
  • Så skal du ikke gøre mere, før du hører fra dit forsikringsselskab, som på vegne af Stormrådet skal behandle og opgøre din skade
  • Du får nærmere besked, hvis der er brug for, at en taksator skal ud og se skaden

 

Anmeld din skade til os her

Læs vores gode råd

Trafikuheld - hvad nu?

Hvis uheldet en dag skulle være ude, og du bliver indblandet i et trafikuheld, er du godt forberedt, hvis du husker på vores gode råd.

Brug for en forhåndsvurdering?

Med en medicinsk forhåndsvurdering ved du på forhånd, hvordan du er dækket under rejsen, hvis du allerede fejler noget, inden du tager ud at rejse. 

Storm

Se her, hvordan du kan begrænse stormskader, og læs vores andre gode råd i forbindelse med storm.

Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.