Er der en fejl i min opkrævning?

Mener du, der er en fejl i din opkrævning? Så læs her, om ikke der er en god forklaring:

  • Husket gebyrer og afgifter? Ud over prisen på forsikringen tager vi et opkrævningsgebyr. Betaler du via Betalingsservice, er gebyret 3 kr. pr. betaling ved månedlig betaling og 10 kr. ved årlig betaling.

* Gælder kun for privatforsikringer, landbrugsforsikringer og køretøjsforsikringer. For alle andre forsikringer er gebyret 10 kr. pr. betaling via Betalingsservice uanset din betalingsfrekvens.

  • Ændret forsikring/dækning? Tjek, om du har ændret forsikring eller dækning, siden du betalte sidste gang.
  • Ændret adresse, køretøj, antal kilometer, arbejde eller forsikrede personer? Vi opdaterer din pris i forhold til, hvad du har forsikret. Er risikoen ændret, ændrer prisen sig også.
  • Skæv opkrævningsperiode? Har du ændret forsikring/dækning midt i en betalingsperiode? Så er beløbet på din opkrævning skævt i forhold til den normale pris pr. betaling, som står fx i Mit Topdanmark.
  • Indeksreguleret pris? Hvert år indeksregulerer vi priserne på vores forsikringer. I 2025 indeksregulerer vi med 4,3 %. Du kan først se den indeksregulerede pris i Mit Topdanmark samme dag, du skal betale for forsikringen – enten ved første månedlige betaling eller ved den årlige betaling.
Fandt du ikke svaret?

Du er altid velkommen til at kontakte os.