Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Fysisk aktivitet

Er stillesiddende arbejde virkelig vor tids rygning?

Det har langt større sundhedsmæssig effekt at være fysisk aktiv, end at ens vægt er "normal" - badevægten fortæller ikke hele sandheden.

Kontakt os og hør mere

Fysisk aktivitet og bevægeapparatet

Inaktivitet er - efter rygning - den hyppigste årsag til for tidlig død.

Forskning har vist, at stillesiddende adfærd (sedentarisme) hænger sammen med metaboliske risikofaktorer som forhøjet blodtryk, forhøjet kolesteroltal og fedme.

Danskere er de sidste 15 år gået fra at bevæge os i dagligdagen til en meget stillesiddende adfærd.

 

30 minutter om dagen er ikke svaret

For at undgå problemer med stillesiddende adfærd (sedentarisme) skal vi bevæge os løbende igennem dagen, og ikke kun fokusere på de anbefalede 30 minutters motion.

Vi tilbyder flere forskellige indsatser omkring fysisk aktivitet - fx:

  • Foredrag for alle medarbejdere i virksomheden
  • Konkrete værktøjer og gode råd til at bryde den stillesiddende adfærd
  • Arbejdspladsvurdering med fokus på fysisk aktivitet
  • Særlige indsatser for forskellige grupper af medarbejdere

Er I interesserede i at høre mere om, hvordan I kan hjælpe jeres medarbejdere til mere fysisk aktivitet i hverdagen, så kontakt os.


Bevæg dig en lille smule – hele dagen

Se vores guide til god bevægelse hele dagen igennem - du kan evt. printe plakaten med alle øvelserne, der kan hjælpe til lidt mere aktivitet i hverdagen.

Den er lige til at hænge op på kontoret, i skurvognen, tekøkkenet – eller hvor det nu passer.

Få flere gode råd