Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Erhvervs­rejseforsikring

Dækker rejser på op til seks måneder

  • Vores døgnåbne alarmcentral er altid klar til at hjælpe jer
  • Dækker, når I er på en erhvervsrejse – fx hvis en medarbejder kommer til skade
  • I betaler kun for de dage, hvor I rent faktisk rejser
Ring 70 15 85 85

Sådan dækker erhvervsrejseforsikringen

Erhvervsrejseforsikringen sikrer en eller flere medarbejdere på rejser i op til seks måneder. Den dækker, uanset hvor I rejser hen – både på messer, møder mv. Forsikringen dækker også, hvis I kombinerer rejsen med nogle fridage.

Når I køber forsikringen, skal I oplyse:

  • Hvor mange rejsedage forventer I?
  • Hvilke områder I forventer at rejse i?

Ud fra de oplysninger beregner vi prisen på forsikringen (dog er der en mindstepris på 1.200 kr.) Hvis jeres rejseaktivitet ændrer sig, skal I kontakte os. 

Erhvervsrejse­forsikringen dækker fx

Tilvalg: Gør forsikringen endnu bedre


 

Mere om afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikringen dækker op til 60.000 kr., hvis en medarbejder bliver alvorligt syg, eller hvis der sker en større skade i medarbejderens hjem, som betyder, at han eller hun ikke kan tage afsted.

Sørg for at købe forsikringen sammen med Erhvervsrejseforsikringen - den dækker nemlig fra det øjeblik I køber rejsen og frem til afrejse.

Årsagen til afbestillingen må ikke være til stede, når I køber enten rejsen eller dækningen, eller inden dækningen trådte i kraft.

Flystrejke og blokade

Afbestillingsforsikringen dækker ikke ved flystrejker og blokader, men loven giver jer som flyrejsende nogle rettigheder.

Læs mere hos Forbrugerrådet Tænk

Se, hvad vores kunder siger

Værd at vide om erhvervsrejseforsikring

Når I har en Erhvervsrejseforsikring hos os, er der kun to ting, I skal huske på rejsen: Nummeret til Rejsehjælp (+45 44 74 50 00) og jeres forsikringsnummer. Vi kan hjælpe jer overalt i verden, døgnet rundt. Får en medarbejder behandling eller medicin, mens han eller hun er afsted, skal I altid sørge for at gemme regninger, kvitteringer og andre former for dokumentation.

Foretrækker I at gemme Rejsehjælps nummer fysisk, kan I hente et print selv-kort her. Husk at notere jeres forsikringsnummer på kortet – evt. i det skrivbare felt, før I printer.

Kontakt os hurtigst muligt, hvis I har en afbestillingsforsikring og er nødt til at afbestille en rejse. Ring til Rejseskade på 44 74 70 23 eller anmeld online. Vær opmærksom på, at vi skal bruge følgende oplysninger fra jer:

  • Originalt rejsebevis og dokumentation for rejsens andre udgifter
  • Bekræftelse på, at I har afbestilt rejsen – med angivelse af det beløb, I vil have refunderet

Nogle gange har vi brug for mere – fx en attest fra medarbejderens læge, der bekræfter, at medarbejderen er syg eller kommet til skade og derfor ikke kan rejse. Det giver vi jer i så fald besked om.

Har en af jeres medarbejdere en kronisk sygdom, eller er en medarbejder syg eller kommet til skade før rejsen? Så er det en god idé at teste, om erhvervsrejseforsikringen dækker, hvis medarbejderen får brug for behandling under rejsen – og eventuelt bestille en medicinsk forhåndsvurdering.

Test, om I har brug for en forhåndsvurdering

Hvis jeres bagage er mere end fire timer forsinket, eller I helt har mistet den, kan I anmelde det til os her på hjemmesiden. Erhvervsrejseforsikringen dækker rimelige og nødvendige indkøb. I har altså ret til at gå ud og købe de ting, der er nødvendige – det vil sige almindeligt tøj, toiletsager osv. I behøver ikke tale med os først.

Så snart vi har dokumentation for jeres indkøb, en PIR-rapport fra flyselskabet og oplysning om, hvornår I har fået bagagen retur eller mistet den, kan vi i de fleste tilfælde udbetale erstatningen direkte til jeres NemKonto.

 

Det skal I gøre

  • Henvend jer til flyselskabet og udfyld en PIR-rapport
  • Gem en kopi af rapporten, så I kan bekræfte, at I har anmeldt det til selskabet
  • Anmeld det til det lokale politi, hvis bagagen er blevet stjålet – gem politirapporten som dokumentation
  • Køb de mest nødvendige ting, så I kan klare jer i et par dage – gem kvitteringerne
  • Anmeld skaden til os - du kan vente til du kommer hjem

 

Vilkår

Alle detaljer står i vilkårene

Siden her handler om den nyeste udgave af forsikringen. Det er ikke en fuldstændig beskrivelse. Hvis du vil vide i detaljer, hvad og hvordan forsikringen dækker, kan du downloade de nyeste vilkår herunder. Har du allerede forsikringen? Log ind i Mit Topdanmark og se de vilkår, der gælder for dig.

Andre har også valgt