Spørgsmål og svar om log ind

Nedenfor kan du se en liste over de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med log ind. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

  • Skal du administrere ansattes ordninger på Netpension Erhverv?
  • Er du så ny en kunde, at vi ikke har oprettet dig endnu?
  • Logger du ind med det rigtige NemID? Der er forskel på NemID til dit CPR-nummer og NemID til CVR-numre. For at komme ind til forsikringer oprettet til et CVR-nummer skal du have en NemID medarbejdersignatur fra virksomheden med CVR-nummeret.
  • Er din medarbejdersignatur udløbet? Signaturen skal fornys med jævne mellemrum, ellers udløber den.
  • Kan du logge ind i selvbetjeningen på Nets’ medarbejdersignatur.dk?

Få hjælp med medarbejdersignaturer hos Nets

Siden medarbejdersignatur.dk er Nets’ side om alle former for NemID – nøglefiler, nøglekort m.m. Nets ændrer indimellem noget i forbindelse med NemID – som regel af hensyn til sikkerheden. Derfor er det hos dem, du finder opdaterede svar på næsten alle spørgsmål om NemID.

Få hjælp med medarbejdersignaturer her:

Medarbejdersignatur.dk

Hvis Nets ikke kan hjælpe dig, og du har tekniske problemer, som du mener, vi kan hjælpe dig med, er du velkommen til at kontakte os:

Her kan du kontakte os

Logger du ind med NemID nøglefil, skal du klikke på knappen ’Log ind med NemID’. Når du har klikket, åbnes der et nyt vindue, hvor du i bunden finder ’NemID nøglefil’.

MitID kommer til at fungere som det nye NemID. Det er det ID, du skal bruge, når du skal bevise, hvem du er – fx når du logger ind i Mit Topdanmark. MitID indfases i løbet af 2021 og 2022, og imens fungerer både NemID og MitID sideløbende. 

Du kan begynde at bruge MitID til at logge ind i Mit Topdanmark, når du får en besked med login-oplysninger fra din bank.

Du kan læse mere om MitID hos Digitaliseringsstyrelsen.
 

Hvis du generelt oplever problemer med at anvende MitID, kan du altid kontakte din bank eller MitID Support.