Spørgsmål og svar om log ind

Nedenfor kan du se en liste over de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med log ind. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Enhver privatperson, der har oprettet en forsikring hos os i sit CPR-nummer, skal kunne logge ind med sit private NemID.

Enhver bedrift med forsikringer oprettet til sit CVR-nummer skal kunne logge ind med en NemID medarbejdersignatur til det pågældende CVR-nummer (bestil den på Nets’ side medarbejdersignatur.dk).

 

Hvis du er kunde og alligevel ikke kan logge ind, er du måske løbet ind i et af de typiske problemer:

  • Er dit NemID udløbet? Test det i selvbetjeningen på www.nemid.nu.
  • Er det det rigtige NemID? Der er forskel på NemID til dit CPR-nummer og NemID til CVR-numre.
  • Er dine forsikringer oprettet i din partners CPR-nummer? Så kan du ikke logge ind, medmindre din partner har givet dig fuldmagt.
  • Har vi ikke dit CPR-nummer? Uden det kan vi ikke kende dit NemID. Første gang du logger ind, skal du skrive dit CPR-nummer, så vi kan kæde dine forsikringer sammen med dit NemID (Nets sender af sikkerhedsgrunde ikke dit CPR-nummer videre til os, når du logger ind med det).
  • Er du en meget ny kunde? Måske bliver din adgang først oprettet i nat. Kan du stadig ikke logge ind i morgen, så kontakt os, hvis du mener, det er en fejl.
  • Skulle du have været i Netpension Erhverv? Hvis du skal administrere ansattes pensions- eller sundhedsordninger, skal du i stedet logge ind her: Netpension Erhverv.

MitID og NemID videregiver af sikkerhedsgrunde ikke dit CPR-nummer, når du logger ind. Første gang du logger ind i Mit Topdanmark, ved vi derfor ikke, hvem du er, og beder dig derfor skrive dit CPR-nummer.

Hvis du har problemer med at logge ind i Mit Topdanmark, kan det skyldes, at vi ikke har dit fulde CPR-nummer registreret. Du skal derfor ringe til os på  70 13 79 13 og oplyse dit CPR-nummer.
Hvis alle dine forsikringer står i din samlevers navn, kan du ikke logge ind i Mit Topdanmark. Du og din samlever skal derfor først give hinanden fuldmagt til at handle på hinandens vegne og se hinandens oplysninger i Mit Topdanmark.  Hvis du vil give en anden person en fuldmagt, skal du gøre følgende:

  • Log ind i Mit Topdanmark, og gå ind på din profilside
  • Vælg, hvem du ønsker at dele forsikringsoplysninger med 
  • Bagefter skal den anden selv logge ind og acceptere fuldmagten

Derefter vil fuldmagten være aktiv. I kan begge når som helst slette fuldmagten igen fra jeres profil i Mit Topdanmark.

Logger du ind med NemID nøglefil, skal du klikke på knappen ’Log ind med NemID’. Når du har klikket, åbnes der et nyt vindue, hvor du i bunden finder ’NemID nøglefil’.