Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

TopOmsorg® hjælper dig på banen igen

Hvis du i en periode ikke kan arbejde pga. sygdom eller ulykke, kæmper du med mere end selve sygdommen. I den svære tid skal du også finde rundt i junglen af myndigheder, behandlere og andre instanser. Hvem skal du kontakte hvornår … og hvorfor? Og hvilke muligheder har du for at få hjælp? Forløbet er frustrerende og forvirrende for de fleste – i værste fald tager det endnu længere tid at komme tilbage på arbejdet.

TopOmsorg® er derfor din hjælp – vi guider dig, samler trådene og varetager kontakterne efter dine behov.

Du bliver tilbudt TopOmsorg®, hvis vi vurderer, at det vil gavne dit forløb.

TopOmsorg®


Værd at vide

Al erfaring viser, at jo hurtigere man sætter ind, jo nemmere er det at gøre en forskel.

Det er derfor vigtigt, at vi bliver informeret, når du bliver sygemeldt - naturligvis undtaget almindelige sygdomstilfælde som fx influenza. Også selv om vi først udbetaler de fleste dækninger ved tab af erhvervsevne, når der er gået tre måneder.

Har du brug for hjælp fra TopOmsorg®, ser et typisk sagsforløb sådan her ud:

Du anmelder sygdommen, der betyder, at du ikke kan arbejde i en periode.

 

 

 

 

En socialrådgiver kontakter dig og besøger dig. Socialrådgiveren udarbejder herefter et forslag til, hvordan vi bedst muligt hjælper dig tilbage på arbejdsmarkedet.

 

 

 

Ud fra socialrådgiverens forslag, beslutter vi, hvilke tiltag vi kan hjælpe med at igangsætte for dig. Vi kontakter behandlerne – også din egen læge – for at fremskynde din udredning og behandling. Socialrådgiveren kan tage med til dine møder med kommunen, og kontakter det offentlige for at fremskynde og påvirke tiltag herfra. Socialrådgiveren kontakter også din arbejdsgiver for at kortlægge dine muligheder for at vende tilbage.

 

 

Du er tilbage på arbejde igen – enten hos samme arbejdsgiver eller en ny, hvis vi vurderer, at din sygdom kræver et jobskifte.

 

 

 

 

Opfølgning – vi følger op på, hvordan du har det.

Hvis du er kommet til skade eller blevet alvorlig syg, er det vigtigt at få overblik over, hvordan du kan få hjælp.

Se vores vejledning her

Se, hvad vores kunder siger