Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Når din medarbejder ikke længere er ansat

Holder en medarbejder op med at være ansat i virksomheden, skal du tage stilling til, hvad der skal ske med pension og forsikringer. Få overblikket her.

Det skal du gøre, når en medarbejder stopper

Så snart du ved, at din medarbejder stopper, skal du fortælle det til os. Det gør du ved at logge ind i Netpension Erhverv. Her skal du oplyse følgende:

  • Fortæl os, hvornår din medarbejder stopper
  • Fortæl os, om medarbejderen frit kan disponere over sin pensionsopsparing

Derudover skal du stoppe med at indbetale til pensionsordningen – kontakt os, hvis vi skal returnere for meget indbetalt pension.

Log ind i Netpension Erhverv og oplys om fratrædelse

Det sker der med pensionsordningen

Så snart vi har modtaget oplysninger om fratrædelsen fra dig, kontakter vi din medarbejder.

Sammen med medarbejderen finder vi ud af, hvad der skal ske med pensionsordningen – skal den fortsætte eller flyttes? Vi finder også ud af, hvad der skal ske med eventuelle forsikringer tilknyttet pensionsordningen. 

Få flere gode råd