Ved at fortsætte accepterer du cookies (inkl. tredjepart), som vi bruger til statistik og markedsføring - læs mere.
×

Når din medarbejder går på pension

Så snart du ved, at en medarbejder ønsker at gå på pension, skal du kontakte os – så sørger vi for resten. Se her, hvor enkelt det er.

Det skal du gøre, når en medarbejder går på pension

For at sikre, at alt forløber, som det skal, er det vigtigt, at du kontakter os i god tid inden, din medarbejder går på pension.

Når vi har fået oplyst fra dig, hvornår din medarbejder går på pension, kontakter vi medarbejderen og aftaler, hvordan pensionen skal udbetales.

Hvad med skatten?

Hvilke skatteregler, der gælder, afhænger af om medarbejderen har valgt en  aldersopsparing, ratepension eller livrente.

Er det en  aldersopsparing, skal medarbejderen ikke betale skat, når pensionen udbetales. Er der i stedet tale om en ratepension eller en livrente, skal medarbejderen betale indkomstskat af det beløb, der udbetales hver måned.

Læs mere om de forskellige udbetalingsformer

Få flere gode råd