Rødstribet kat med krave på

Sygeforsikringen hjalp Lulu tilbage på alle fire

Den halvandet år gamle hunkat Lulu ved om nogen, hvornår maden bliver serveret. Da hun en dag ikke var hjemme ved aftensmadstid, var hendes ejer derfor klar over, at noget var galt.

Der gik tre timer, inden hun kom hjem. Humpende på det ene ben.

”Der var et dybt sår på den ene pote, så vi skyndte os at tage hende med til vagtdyrlægen”, fortæller Kenneth Andersen fra Dragør.

Et par røntgenbilleder senere, midt om natten, ringede dyrlægen, som kunne fortælle, at Lulu højst sandsynligt var blevet kørt ned, og at både hofte og kæbe var slået skævt.

Heldigvis var der håb forude.

”Dyrlægen fortalte, at fordi hun var så ung, ville hun ikke få mén efter skaden. Til gengæld ville det nok blive en dyr omgang, så han foreslog, at vi lige skulle sove på det”, siger Kenneth Andersen.

Næste morgen var han og familien ikke i tvivl. De ville ikke sige farvel til Lulu, og dyrlægen gik derfor i gang med at få den lille kat på benene igen.

Det skal ikke være pengene, der afgør det

Samme morgen ringede han til forsikringsselskabet Topdanmark, som Lulu har en sygeforsikring hos. De ville gerne betale for operationen.
”Hånden på hjertet: Vi havde gjort det, selvom vi selv skulle have betalt. Man bliver jo glad for de små, som hurtigt bliver en del af familien”, siger Kenneth Andersen, som i alt fik udbetalt 25.000 kroner til at dække dyrlægeregningen.

”Jeg er glad for, at vi købte forsikringen. Når man anskaffer sig et dyr, tager man også ansvaret for det. Hvis man har en forsikring, og lægerne siger, at der er håb for et ligeså godt liv bagefter, skal det ikke være pengene, der afgør det”, siger Kenneth Andersen.